Ce facem?

Fundația Bucureștii Noi

Fii deschis
Fii disponibil
Fii pozitiv
Fii un model

ÎNVĂȚĂM ÎMPREUNA

Ce facem?

Program functioneaza zilnic de luni pana vineri intre ore 14.00 – 18.00 doar in zilele scolare (nu in perioada vacantelor). Intre ore 18.00 – 19.00 sunt propuse o larga gama de activitati extra.

Activități desfășurate în detaliu:
  • Sprijin la teme scolare
  • Dansul
  • Engleza
  • Clubul de Stiinte
Activităţile propuse în cadrul programului vizează formarea în rândul elevilor a următoarelor competențe:
  • la nivel cognitiv: asimilare, aprofundare şi extindere a cunoştinţelor specifice etapei achiziţiilor fundamentale şi a celei de dezvoltare.
  • la nivel afectiv: dezvoltarea sensibilităţii elevilor, dezvoltarea inteligenţei emoţionale a acestora, a capacităţilor empatice.
  • la nivel comportamental: dezvoltarea abilităţilor de comunicare, de interrelaţionare, de autocontrol emoţional.
  • la nivel participativ: cultivarea şi dezvoltarea sentimentelor de responsabilitate, de asumare şi implicare directă în realizarea unei sarcini; însuşirea şi valorificarea conştientă a unui set de valori etice universale.
Pentru cine?

Acest program este destinat elevilor claselor P-VIII; toate activitatile extra sunt deschise si catre prescolari.

De ce?

Pentru ca „Educația este cea mai puternică armă pe care o poți folosi pentru a schimba lumea” [Nelson Mandela]

Pentru asigurarea unei dezvoltări incluzive, este crucial ca toti tinerii români sa aiba acces egal la educatie de calitate. România oferă doar unui numar redus de elevi șansa de a excela. Cei din varf dau dovada unui nivel de cunostinte si abilitati sofisticate egale cu a colegilor lor din alte state UE si OCDE. Insa mult mai multi tineri romani nu stapanesc competentele de baza necesare participarii pe deplin in societate. Potrivit Programului de evaluare internationala a elevilor (PISA) implementat de OCDE, aproape jumatate (40%) dintre elevii romani nu detin abilitatile cognitive fundamentale de care au nevoie pentru invatarea pe tot parcursul vietii si ocupare productiva (OCDE,2016). Ratele abandonului scolar sunt in crestere, in special in mediu rural, si unul din cinci elevi nu reuseste sa treaca in invatamantul secundar superior, care este recunoscut de catre majoritatea tarilor ca fiind nivelul minim de studii necesar intr-o economie a cunoasterii. Asigurarea ca toti elevii romani termina invatamentul secundar inzestrati cu abilitati fundamentale este esentiala tranzitiei continue a tarii spre un nivel superior de dezvoltare si bunastare.

Tot mai multe familii se confruntă cu problema organizării programului copilului după cele 4-5 ore de curs. O parte dintre aceștia rămân nesupravegheați de un adult competent. În România, procentul cuplurilor cu copii de vârste cuprinse între 6-18 ani, în care ambii membri lucrează, este de 69%. Plus că, în România, după o statistică greu făcută de DGASPC, datorită dificultăților de verificare și fluctuațiilor locurilor de muncă, în 2012 se înregistrau 79 901 de copii cu părinții plecați în străinătate, dintre aceștia 41% fiind complet lipsiți de grija părintească. Un total de 22 993 de copii aveau ambii părinți plecați în străinătate.

Programul „Învățăm Împreună“ este dedicat elevilor claselor P-VIII si vine in sprijinul famiilor in care ambii parinti lucreaza si nu isi pot permite accesul la un program tip after school privat, iar pentru diverse motive nu au acces sau prefera sa nu acceseze la programele tip after school oferit in cadrul scolii (motivele sunt adesea ori numar mare de elevi intr-o clasa care nu asigura o buna desfasurare a temelor si un proces de invatare eficient, dar din cele mai multe ori famiilile se confrunta cu probleme de comportament sau ne adaptarea copilului la sistemul de invatamant public, deci prefera sa nu lase copilul mai mult decat este necesar). In cadrul Programului „Învățăm Împreună“ oferim nu doar sprijinul pentru teme, ci punem un accent deosebit și pe dezvoltarea abilităților emoționale și a competențelor sociale, având în vedere că emoțiile stau la baza comportamentelor.

Locul activităților:

București, sediul Fundației